10.4.2014

Paino tänään, vko 88

Vaikeeta on....
Paino tänään 109,5 kg.
Viikon painonnousu +0,7 kg.
Pudotus yhteensä -20,6 kg.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit, että mitä hemmettiä tässä alkaisi tekemään motivaation ja no, melkeinpä kaiken kanssa jotta pääsisi taas takaisin raiteille... Vinkkejä, vinkkejä.. Nyt jos koskaan niitä kaivattais. :)


27 kommenttia:

  1. Pitäiskö sun kertoa meille enemmän mitä oot nyt tehnyt? Miten sulla menee, onko stressiä jne? Mihin sorrut? Mulla oli kans taas sama aikakausi tässä.. Tosin nyt vielä sairastelen mutta yritän olla syömättä turhia tässä sairastelun lomassa. Paino ainakin pysynyt kurissa jos ei jopa vähän laskenutkin. Lepäätkö tarpeeksi? Juotko tarpeeksi vettä? Entä jos hillitset janoa syömällä?

    Ainut mitä keksin on, että pitäisit ruokapäiväkrijaa viikon ajan. Tiukkaa ruokapäiväkirjaa.. Kaikki mahdollinen ylös paperille kilokaloreineen. Ainakin täällä se on auttanut. Pääsi paremmin tsekkaileen ruoan määrän ja laadun. Muuten en tiedä mitä sanoa.. Motivaatiota lähteä jostain repimään vaan.. Mahdollisesti takaisin SD:lle? Oot onnistunut siinä aiemminkin :) Mä uskon, että sulla vielä lähtee homma luistamaan. Joskus vaan sitä kyllästyy "diettaamiseen" ja silloin tuntuu siltä kuin tarpoisi suossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja juolahti tässä itseasiassa mieleen, että entäpä jos syöt liian vähän? Aineenvaihdunta ei pääse liikkeelle??

      Poista
    2. Liiasta vähästä ei valitettavasti ole kyse. :/ Sokeripitoisia juttuja menee tosi paljon. Ei niinkään suolaisia. Stressiä on ja aina ei tule levähdettyä tarpeeksi, sekin varmasti on iso suu. Väsyneenä ei jaksa kiinnittää huomiota syömiseenkään.

      Vettä juon tosi vähän. Ne mitä juon on energiajuomaa tai light-limukkaa. SD:tä olen miettinyt jälleen, ehkä se olisi paikallaan. :)

      Poista
  2. Samaa mieltä Margitin kanssa, voisit ehkä hiukan enemmän avata, että miten sulla menee ja mitä teet. Veikkaanpa, että sitten olis helpompaa koittaa keksiä niitä vinkkejä. :)

    VastaaPoista
  3. Kaipaatko urheilukaveria oulusta? Itse olen aikalailla saman kokoinen kuin sinä. Olen laihduttanut 20kg viime vuosien aikana ja kaipaisin myös motivaatiota. Käyn 2-4 kertaa viikossa satsissa ryhmäliikuntatunneilla. Haluatko yhtään valaista missäpäin asut? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitetaanpa korvan taakse kunhan tässä opiskelukiireet hellittää ja kerkeäisi panostaa liikuntaankin. :)

      Poista
  4. eipä ole antaa vinkkejä kun on itselläkin takki tyhjänä. joka ilta päätän alkaa laihtumaan ja syömään paremmin ja aamuun mennessä unohdan koko homman ja leivon pullaa......... eli kikkakolmosia mullekin kiitos.

    VastaaPoista
  5. Sulle on jaettu niitä vinkkejä jo moneen kertaan, mutta aina selittelet ja torjut ne jutut. Selaappas vanhoja tekstejä ja poimi sieltä ne tärpit ennen kuin painat saman verran kuin aloittaessasi. Luulisi kun oikein lehteen olet päässyt, että nyt tekisit korjausliikkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä on kieltämättä pointtinsa. Sen motivaation pitäisi lähteä susta, kyllä sä tiedät miten ne kilot lähtee. Oothan jo onnistunut siinä laihduttamisessa. Ei täällä kukaan saa sitä motivaatiota sun päähän.

      Poista
    2. Motivaatio ja halu lähtee itsestä, totta. :)

      Poista
  6. Mä aloitin SDn loppiaisena ja sen avulla tiputin 7 kg, tänään viiiimein vaaka näytti -10 kg. Hitaaaasti tippuu. Paino jumi monta viikkoa ja meinasin jo luovuttaa, mutta ei. EI. Olen tuon SDn jälkeen Painonvartijoitten pointseilla yrittänyt, mutta tän viikon olen mennyt ihan ns.omin päin ja hups asiat taas eteni. Mulle ainakin meinas jo stressi tulla kun koko ajan kyttäsin vaakaa!!taivalta mulla on vielä, mutta taival jatkukoon.
    Pitäskö sun nollata tilanne ja aloittaa alusta??sulla lukee otsikkona viikko 88, mutta entä jos aloittasitkin ihan alusta?hienostihan sulta jo lähtikin painoa, mutta ei sitäkään kannata jäähä suremaan, että takapakkia on tullut. Mulla on motivaationa terveys ja mä en enää vaan jaksa (olen 46vee...) jojotella enkä mä jaksa fyysistä työtäni kilojeni kanssa. Ja tottakai on mukavempi käydä vaatekaupoillakin pienentyneenä :) mutta kaikkihan lähtee omien korvien välistä, valitettavasti..ja kaikella on oma aikansa.
    Tsemppiä ja keskustele vakavasti itsesi kanssa mitä haluat tehä :)
    Anne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivasta kommentista. :)

      Poista
  7. Parhaiten saat ehkä apua ja neuvoja, jos kerrot rehellisesti syömiset (ja jos liikkumisia on, nekin). Parin päivän (tai jos niitä on kirjattuna enemmän) kaikki syömiset vaan listalle - voisi katsoa, onko kaloreita liikaa vai liian vähän.
    Ja totta on, että esim stressi estää monilla laihtumisen todella tehokkaasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäis kai yrittää kiinnittää huomiota myös tuohon stressiin, kaiken muun vinksallaan olevan asian lisäksi. :)

      Poista
  8. irtipäästäminen ja uudelleen löytäminen.
    hetki irtiottoa laihdutusprojektista, syväluotaava rehellinen tutkimusmatka itseen - rankaa on, mutta on tehtävissä tavallisen arkielämän keskellä. Elämäntaitovalmentajasta saattaisi olla apua...

    just my opinion, based on my own experiences.

    VastaaPoista
  9. tätä menoa oot kyllä loppuvuodesta taas 130 kiloinen. :(

    VastaaPoista
  10. Kokeile Cambridge dieettiä! :) Toimii!

    VastaaPoista
  11. Moikka!
    Kiitos rehellisestä blogistasi!
    Olen itse ollut ylipainoinen koko ikäni (nyt 38v.). Epäonnistuneiden dieettien ja muiden jälkeen hain apua ammattilaiselta. Opieskelupaikan terveydenhoitajan kanssa kävin pitkät keskustelut ja kartoitettiin asioita. Mun heikkous on aina ollut kaikki sokeripitoiset herkut. Jätin ne omasta tahdostani pois ja MealTrackerin kautta opin syömään säännöllisesti ja terveellisesti, syön tavallista ruokaa. En palaa enää dieetteihin, vaan teen tässä elämäntaparemonttia. Olo on ollut hyvä. Kahdeksassa viikossa lähti 6kg. Lähtöpainoni oli 107kg. Tapaan terveydenhoitajaani kerran kuussa, mutta tarvittaessa useamminkin.

    Henkilökohtainen tuki on todella tärkeä (turha hakea tsemppiä anonyymeistä huutelijoista, jotka haluaa sinut vain lannistaa).
    Tsemppiä ja haleja!

    Marianne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivalle kuulostaa sinun tarina. :) Pitääkin käydä tsekkaamassa tuo MealTracker. :)

      Poista
  12. Minun vinkkini on, että lisää hyviä ruoka-aineksia päivääsi. Päätä, että joka päivä syöt esim smoothien missä on avokadoa/ kurkkua/ tomaattia/ paprikaa/ selleriä/ salaatinlehtiä/ baby-pinaattia... vaikka mitä! Älä kiellä itseltäsi mitään, mutta lisää sen sijaan hyviä asioita ruokavalioosi. Päätä myös että syöt hyvän ja reilunkokoisen aamiaisen; vaikka puuroa raejuustolla tai kunnon ruisleivän keitetyillä kananmunilla.

    Minua motivoi myös jos pääsee vähän shoppailemaan motioivia asioita. :) En tiedä sinun taloudellisesta tilanteesta, mutta jos sinäkin toimit samalla tavalla voisit vähän perehtyä superfoodeihin ja ostaa jotain jännittävää mitä myös voit lisätä ruokavalioosi. Nykyään saa ihan cittaristakin esimerkiksi Spirulinaa, Chlorellaa, Acai-jauhetta jne. Lisää myös multivitat, d-vitamiini ja omegat paäivittäiseen rutiiniin ja ihan oikeasti, koita juoda tarpeeksi tavallista vettä. Sitten ehkä uusi treenipaita tai housut voi motivoida mennä ulos lenkille, etenkin nyt kun on niin hieno ilmakin.

    Minun pointti näiden neuvojen takana on se, että jos kieltää asioita itseltään ei voi olla haaveilematta tai ajattelematta niitä koko ajan. Neuvon syömään aamiaista, koska sen syöminen on välttämätöntä jos haluaa välttää verensokerinromahdusta puolenpäivän aikoihin. On myös tärkeää syödä riittävän paljon päivällä, ettei tule sudennälkää illalla. Olen omalla kohdalla todennut, että avokado päivässä pitää nälän kurissa illalla, todennäköisesti kiitos hyvien rasvojen.

    Ehdotan kokeillä nämä aasiat, jos ei ole kokeiltu vielä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset järkevistä ajatuksista. :) Asiaa kirjoittelit, ja juttuja joita itsekin mietin. :)

      Poista
  13. Mulle pysäyttävimpiä kommentteja on ollut "Se on ihan miten sä ite haluut - haluutko sä jatkaa entiseen malliin ja voida huonosti/olla väsynyt vai haluutko sä syödä terveellisesti ja liikkua, jonka myötä myös voida paremmin" sekä "se on oikeestaan siitä kiinni, kuinka paljon sä arvostat itseäs. Arvostatko sä itseäsi niin paljon, että haluat voida hyvin ja panostaa oikeesti itseesi?". Pistää miettimään. Joka päivä pitää päättää uudelleen. Ja uudelleen. Vaikka sortuu, niin taas alottaa alusta, eikä jäädä siihen itsesääliin rypemään, jossa ah, niin kotoisaa - tiedän ;) T. Juuri 2-numeroiseksi päässyt

    VastaaPoista